AJÁNLATKÉRÉS:   Kattintson ide

Egy japán szálloda, ahol robotok szolgálják ki a vendégek igényeit

Elképzelte már valaha, milyen lenne, ha megérkezéskor a hotel bejáratánál robot köszöntené, ha a robotrecepciósnál jelentkezne be, robothordár vinné a szobájába a bőröndöket, és az ott töltött idő alatt is robot érdeklődne az igényeiről? Japánban megteheti.
Hideo Sawada olyat akart létrehozni, amivel sehol máshol nem találkozhattunk eddig a világon. Így gondolt egy merészet és megnyitotta az első olyan szállodát, ami majdnem minden téren automatizált, azaz a főbb beosztásokat robotok látják el. A szálloda a Huis Ten Bosch élménypark része.


A szálloda vendégeit valóban robot fogadja és üdvözli japán nyelven, az ajtó kinyitásáról és becsukásáról is gondoskodik. A pulthoz érve a robotrecepciós felveszi az érkezők adatait, valamint lefotózza a vendégeket a későbbi azonosítás és a számla kiegyenlítése végett.



A bejelentkezést követően a bőröndöket egy automata viszi fel a szobákba, melyekbe nem kulccsal, hanem az előzőleg elkészült fénykép alapján arcfelismerő rendszer segítségével juthatnak be a vendégek.

A szobába érve szintén egy gép tájékoztat a hotelben elérhető szolgáltatásokról, az időjárásról, valamint érdeklődik a vendégek személyes kívánságairól és bizonyos kérdésekre automata választ is tud adni.


A Henn-na Hotel-ben 3 szobatípus közül lehet választani: standard, superior, valamint deluxe szobát tudnak foglalni a leendő vendégek. A legolcsóbb szoba ára 80 jennél kezdődik. Ez Japánban kedvező árnak számít.
Azt persze ne gondolja senki, hogy sikerült minden emberi tényezőt kiküszöbölni. Természetesen a konyhai, szobaasszonyi és biztonsági szolgálati teendőket továbbra is hús-vér emberek látják el. Egyelőre a robotok csak a japán szót értik és beszélik, de a vezetőség úgy gondolja, hogy még idén bővítik a szolgáltatást a kínai és a koreai nyelvvel is.

Az eddigi tapasztalatok alapján megoszlanak a vélemények a hotelről.
Vannak, akik értékelik, hogy nincs annyi személyes kontakt a dolgozókkal, mint a hagyományos szállodákban, és nyilván akadnak olyanok is, akik mégis igénylik ezt. Annyi azonban biztos, hogy hagyományos személyzettel nem tudnák tartani ezeket az árakat, így leginkább üzletemberek körében népszerű az új kezdeményezés.
A vezetőség az eddigi sikerekre hagyatkozva a következő év során több hasonló, automatizált szálloda megnyitását helyezte kilátásba.

Forrás: www.turizmusonline.hu

Megosztás: